2012-05-23 13:33
A szervezet 2001 novemberében alakult, de a cég története a 80-as évekre nyúlik vissza: A Metró és HÉV járművek lengéscsillapítóinak javításának kézenfekvő ötletét cégünk alapítójának köszönhetik, amikor is a 80-as évek elején a hazai szerelvények többsége már elérte a 10 éves kort és elkezdtek mutatkozni a lengéscsillapítók javításának elmaradásának káros következményei a futóműveken, de leginkább a síneken. 1983-ban alakult meg a Lengéscsillapító Javító Gmk, amely akkor az egyetlen választható lehetőségű társasági forma volt.
A munkafolyamat egy mérő-próbapad konstruálásával indult, majd fel kellett kutatni az eredeti orosz, valamint NDK-beli gyártási és javítási dokumentációkat, majd pedig ezek alapján az időközben kialakult szakmai stábbal ki kellet alakítani a megfelelő javítási módszereket és ezeket a gyakorlatba át kellet ültetni. Az akkor megalkotott próbapadot használja a cég még a mai napig is. Zagyva Zoltán a Nanotech2001 Kft. mostani vezetője 1985-től kapcsolódott be a munkába. A javítások több mint 20 éve során megannyi helyszínen és társasági formában folytak, míg végül 2001. novemberében megalakult a Nanotech 2001 Kft, kiegészítve az eredeti BKV, Metró és HÉV lengéscsillapítóinak javítását más közlekedési vállalatok egyéb járműveinek (pl: autóbusz, vasút) munkáival, szorosan együttműködve egy alkatrész gyártó céggel. A szervezet telephelye a H-1047 Bp. Gárdi Jenő u. 37. szám alatt található. A cég bérli a telephelyet, amely egy irodából, műhelyből, raktárból áll.
A szervezet közel 30 éves lengéscsillapító javítási tapasztalatok után elérkezettnek látta az időt, hogy a tapasztalatok alapján saját termék kifejlesztésébe is kezdjen, mivel a vasúti lengéscsillapító gyártás egy elég szűk piac, de a kevés számú vevőnek nagy volumenű az igénye. Az elképzelést elősegítette az a tény is, hogy a MÁV 2007-től több lépcsőben vásárolt Németországból leselejtezett volt NDK gyártmányú vasúti személykocsikat, eddig összesen 250 db-ot, amik rendkívül korszerűtlen és javíthatatlan teljesen elkopott csúszógyűrűs száraz lengéscsillapítókkal szereltek. A Nanotech 2001 Kft. által kifejlesztett NT-1222 típusú vasúti lengéscsillapítót a MÁV-Gépészet Zrt. fejlesztési részlegével közösen tesztelték az elmúlt évben, jelenleg a nullszériában legyártott lengéscsillapítók értékelése zajlik.
A cég jelenleg mindösszesen két alkalmazottal dolgozik, de a fizikai munkafolyamatok esetében a helyszínen bedolgozó alvállalkozót vagy kölcsön munkaerőt is foglalkoztatnak.
Minőségirányítási rendszer:
A szervezet 2006.04.15.-én vezette be az MSZ EN ISO 9001.2001 számú szabvány szerinti rendszerét, amit a CERTOP Kft. auditált. A Tanúsítvány 2009.november 30.-án járt le. A szervezet egy év kihagyás és a rendszer átdolgozása után 2011-ben újból kérelmezte a Tanúsító audit megtartását. A dokumentációs rendszer 2011.01.16.-án megújításra került az MSZ EN ISO 9001:2009 számú szabvány alapján. A dokumentációs rendszerben lényeges változás, hogy a lengéscsillapítók gyártása is bevezetésre került, amely kapcsán új munkautasítás, gyártási lap került bevezetésre. Ezen felül a 7.3., ill. a 7.5.2. szabványpont is szabályozásra került. A minőségirányítási rendszer így a "vaskerekes járművek lengéscsillapítóinak gyártása, javítása, felújítása" tevékenyégi körre vonatkozik.
A minőségirányítási rendszer jól működik, amit Zagyva András és Zagyva Zoltán a két tulajdonos együttesen kezel. A belső audit, vezetőségi átvizsgálás hatékonyan megtartásra kerül. Belső auditon hiányosság nem adódott. Vezetőségi átvizsgálás keretében elemezték a kitűzött célokat.
Infrastruktúra, munkakörnyezet megfelelő. Munkaügyi anyagok rendben - munkatársak a szükséges oktatásokat megkapták -pl.: MIR: 2011.04.07., és 04.16.
Beszállítók, alvállalkozók nyilvántartottak/értékeltek, az elmúlt évben egy-egy partnerrel kibővült a nyilvántartás. A szervezet által foglalkoztatott alvállalkozókat is bevonták a képzési folyamatokba.
2011-ben ez ideig egy jogos vevői reklamáció volt, amelyet dokumentáltan kezeltek, a probléma kapcsán helyesbítő, megelőző folyamatot indítottak.
Munkafolyamatok ellenőrzésre kerültek, a munkák papíron, ill. elektronikusan dokumentáltak, amelyek tökéletesen visszakereshetőek.
Audit:
Jelen audit a Tanúsító auditon hiányosságot nem találtunk, de mivel az audit mintavételes volt, így nem kizárt egy-egy kisebb hiányosság jelenléte. Az audit a terveknek megfelelően zajlott le.
A cég jól működik, így javasolt a Tanúsítvány kiadása "Vaskerekes járművek lengéscsillapítóinak gyártása, javítása, felújítása" tevékenységi körre, kizárások nélkül.
Éghajlatváltozás követelményeinek lekövetése, az ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, ISO 27001 szabványmódosulásnak megfelelés tanúsított szervezetként
A tanúsított szervezetek feladata, hogy megvizsgálják, az éghajlatváltozás -mint külső környezeti tényező- hatással van-e a működésükre, ill. az érdekelt felek között felmerül-e követelmény a klímaváltozással kapcsolatban. Amennyiben emiatt a kockázatértékelés is módosítandó, akkor ezt is végezzék el. Mindezekről dokumentált információ, feljegyzés (a saját rendszerüknek megfelelően) álljon rendelkezésre.
2024-08-29 11:33