Felülvizsgálati Audit a Magyar Nemzetnél (2010.október)

2011-05-12 17:12

International Cert Hungary -

A 73. évfolyamát taposó Magyar Nemzet az egyik legpatinásabb magyar újság.
Konzervatív,nemzeti-liberális ellenzéki lapként indult 1938-ban, Pethő Sándor a kor legrangosabb publicistájának szerkesztésében.

A Magyar Nemzet az országos politikai napilapok közül mind a megjelent, mind az eladott példányszám alapján Magyarország második legnagyobb politikai napilapjaként az állandóan változó médiapiac stabil tényezője továbbra is.

 

Eltelt egy év:

Szervezeti struktúra nem változott, a létszám sem változott alapvetően. Infrastruktúra (pl.: hardver-szoftver) folyamatos fejlesztés alatt áll az igények és a pénzügyi lehetőségek tekintetében.

Gazdaságilag a cég 2008, 2009-ben, és várhatóan 2010-ben sem zár túl jó eredménnyel, bár az utolsó negyedév még változtathat ezen. A példányszámok, előfizetők száma csökkenő tendenciát mutat, de ezen csökkenés sokkal kisebb mint a konkurencia példányszámának csökkenése. A Magyar Nemzet esetében az utóbbi pár hónapban lelassult, ill. megszűnt a csökkenés - amely több akciónak (pl.: hűségprogram), a Vezetőség, Call-Center hathatós munkájának köszönhető. Példányszám a választások időszakában ill. jelentősebb botrányok kapcsán erősödtek. Hűségprogramra szervezésén sokat dolgozott a cég, amely kapcsán az előfizetők jelentős kedvezményeket tudnak érvényesíteni, azon cégekkel akikkel a Nemzet Kft. kapcsolatban áll. A Kft. már több mint 10 ilyen jelentősebb partnerrel áll kapcsolatban, akik cserébe hirdetési felületet kapnak. A hűségprogram hatására szeptemberben több mint száz új előfizetőt szerzett a cég.

Jogszabályok tekintetében nem volt jelentős változás, viszont várható a médiajog tekintetében változás, amire a cég odafigyel. A lap terjesztését továbbra is a MédiaLog végzi, terjesztéssel kapcsolatos problémák, reklamációk száma csökkent.

A szervezet a 2002-óta működő Magyar Nemet Online (MNO) portál működését is bevonta a Tanúsított tevékenységek közé, amelynek felelőse 2007-óta Néző László ill. két vezető szerkesztő. Jelenleg hét újságíró-szerkesztő foglalkozik a napi frissítéssel, amely egy ADMIN tartalomkezelő szoftver segítségével kerül felvitelre. Konkurens lapok esetében a lap ill. az online nagyban egyezik, míg az MNO-nál egy-egy ízelítőt adnak ki a lapban megjelenő cikkekről, viszont a csapat azonnali információkat biztosít a hírekről. Az MNO kezelésére külön folyamatleírást bocsátott ki a cég.

 

Minőségirányítási rendszer:

A szervezet 2006.08.01.-én adta ki az MSZ EN ISO 9001:2001 számú szabványon alapuló Minőségirányítási rendszerét "lapkiadás és hirdetés" tevékenységi körre , ill. indította el a Minőségirányítási rendszerét. A kiadás óta a dokumentációs rendszert több módosítás érte, a belső változások s az auditok hatására. 2010.06.29.-én a szervezet bevezette az MSZ EN ISO 9001:2009-es számú szabvány követelményrendszerét, amely kapcsán több változtatást hajtott végre. Módosult a Minőségpolitika, Kézikönyv, ill. több eljárás. A 'lapkiadás' a folyamat-szabályozások közül kiemelésre került, s külön eljárásban került kiadásra, ill. ahogy említettem a Magyar Nemzet Online portál kezelésére külön folyamatleírás született.

A minőségirányítási rendszer évről-évre jobban működik, a dokumentációs rendszer is jelentősen fejlődött. 2010-es évtől kezdődően új külső tanácsadó segíti a MV és az MM munkáját. Minőségügyi pontok a terv szerint megvalósultak. A cég ill. felkért tanácsadó két belső audiot tartott az évben, hiányosság nem merült fel. Vezetőségi átvizsgálás hathatósan megvalósításra került. Infrastruktúra biztosított. A munkatársak a szükséges képzéseket megkapták. Beszállítók, alvállalkozók értékeltek. 2009-es minőségcélok nagy része megvalósult: pl.: csapatépítő program, terjesztési hiányosságok csökkentése, Road show-k szervezése-családi nap tartása, előfizetői akciók indítása, MNO Blog indítása stb.... A meg nem valósított célok átütemezésre kerültek - pl.: zöld iroda elvének kommunikálása - megvalósult: 2010.06.30. A 2010-es minőségcélok kitűzöttek, megvalósításuk folyamatban, 2-3 cél teljesült már, pl.: kommunikációs tréning tartása, ünnepnapok jelzése az újságban, munkatársi véleménykérés, Road Show szervezése (2010.06.24., 2010.08.28.). Folyamatban lévő célok: dohányzás visszaszorítása, takarító váltás, közösségi programok, Echo TV műsor megjelenítése, (MNO technikai fejlesztése (2012).

Munkatársi véleménykérésre minden évben sor kerül, ebben az évben a kitöltési kedv majdnem háromszorosára ugrott, amely azt is sejteti, hogy az elégedettség romlott, a munkatársak több fejleszthető pontot javasoltak, amelyek a következő évi minőségcélok közé kerülhetnek be vezetői döntés után. Vevői vélemények a Call-Center kapcsán ismertek ill. értékeltek. Get Work Hungary Zrt. végzett tanulmányt az MNO előfizetők demográfiai összetételéről, elégedettségről, potenciális olvasótáboráról 2010 elején, amely számos érdekes adatot hozott napvilágra, amelyek kapcsán történtek már beavatkozások - pl.: sportrészleg erősítése.

A szervezet lapszerkesztési folyamatai a megszokott gyakorlat alapján olajozottan jól működnek, az egyes rovatok tevékenysége jól szabályozott, jól nyomon követhetők, ami köszönhető egyrészt a munkatársak szakmai, ill. minőségi munkájának, valamint a SZIA (Szerkesztőségi Integrált Rendszer)-nek. Az audit alatt ellenőrzésre került Terjesztési osztály valamint az MNO - hiányosság nem merült fel.

 

Audit:

Jelen audit a második ciklus első éves felülvizsgálati auditja volt. Az auditon az auditterv szerint haladtunk. Az auditon eltérés nem került feltárásra, a szervezetről kialakult kép pozitív továbbra is, így a Tanúsítvány fenntartása, ill. új az új szabványjelzettel ellátott Tanúsítvány kiadása biztosított.

Még ez is érdekelheti:

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

2020-03-27 09:01

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány)

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány), 2018.08.21-én

2018-09-18 09:17

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány)

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány), 2018.06.19-én

2018-08-13 08:17

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

ISO 45001 - MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer