Sikeres okirat megújító audit a VALASEK Szivattyútechnika Kft-nél.

2011-06-01 00:00

Isiaudit -

A VALASEK Szivattyútechnika Kft. 1996-os megalapítása óta családi vállalkozásként, kizárólagos magyar tulajdonban működik. Fő profilja: folyadékok, zagyok, porok, granulátumok, gázok, gőzök szivattyúzása, adagolása, továbbá a vákuumtechnológiai szivattyúk, vákuum szivattyúk, kompresszorok forgalmazása, karbantartása és javítása, ill. műszaki tanácsadás.

A céget Valasek László irányítja aki több tíz éve dolgozik a szakmában, több szakmai szervezet tagja, ill. több folyóirat (pl.: Szivattyúk, kompresszorok, vákuumszivattyúk) szaktanácsadója.

A szervezet számos cégnek látja el a magyarországi képviseletét; többek között a Johnson (svéd), Argal (olasz), Gast (amerikai) HOMA (német),Ingersoll - Rand ARO (amerikai), Jessberger (német), Northey (angol), PCM (francia), Grundfoss (dán) gyártó cégek kizárólagos magyarországi képviseletét látják el. A szervezet elsősorban adott feladatra ajánl terméket, márkahűség nélkül. A szervezet a lakossági felhasználásokat kivéve minden egyéb területre szállít szivattyúkat. A cég 2005 októberétől székel jelen telephelyen a Budafoki Kápolna u. 10-26. szám alatt.

Eltelt egy év történései, változások:

Gazdaságilag a cég 2009-ben gyengébb évet zárt a cég veszteséges volt - az árbevétel 35%-al csökkent. A 2010-es év viszont jól indult, s a terv a 2008-as évi eredmény elérése volt, ami szerencsére teljesült. A 2011-es év szintén jól indult várhatón 5-10%-al fog emelkedni az árbevétel. Tevékenységi kör nem változott - amelyből a szerviz már 10%-ot tesz ki. A szervezet most áprilisban ünnepelte a 15-éves fennállását!

Létszám egy fővel növekedett, egy üzletkötő került felvételre, de ennek ellenére inkább adminisztrációs vonalra (alkatrészek beszerzése) került, amely fekszik neki - így továbbra is tervezett egy műszaki kollega felvétele - műszaki előkészítői feladatokra - mivel mindig adódik olyan feladatkör, ahol az értékestés mellett fontos a tanácsadás a felhasználás körére.

A marketing (honlap, hirdetés, 2 üzletkötő) tevékenységnek köszönhetően egyre több ajánlatot készít a cég amelyből kb.: 30-40%-os a megrendelés aránya. A szervezetnek továbbra is vannak kintlévősége, de a cég vezetőjének véleménye, hogy a fizetési morál javúlt egy kicsit. A szervezet számos nagy cégnek szállít (pl.: MOL, Danone, FCSM, Bunge, Chinoin, Dunapack, Holcim, Nestle, GE, Borsodchem, Linde, vízművek...) jelentős s extra igényeket is kielégítenek. Új nagyobb ügyfelek is érkeztek a céghez, pl: TEVA. Számos ügyfelet adott át a Grundfos is, akivel az elmúlt évben kötöttek szervek. Beszállítók közül 2 régi partnert újra aktivizáltunk, ill. egy teljesen új partner jelentkezett: SCM (merülő keverők).

Infrastruktúrában több fejlesztés volt, pár új számítógép, laptop került beszerzése - amely kapcsán egy számítástechnikai partnerrel szerződést kötöttek - aki havonta ellenőrzi a megfelelőséget. A szervezet egy jármű kivételével lecserélte a járműveket, mivel lejárt a tartós bérlet. A cég most négy évre kötött tartós bérletet. A cég időközben letett a telephelyváltásról, s a bérbeadóval a jelenlegi telephelyen egy újabb öt éves szerződést kötött.

Szabványokban/jogszabályokban nem volt változás.

Minőségirányítási rendszer:

A minőségirányítási rendszer 2005.03.01.-dátummal került (újból) elindításra, ill. ekkor került kiadásra a törzs szabályzó dokumentációs rendszer. Az új ISO 9001:2008-as szabványra való átállást 2009.05.11.-én valósították meg, amely keretében a kézikönyv, ill. két eljárás került frissítésre. Az elmúlt évben szintén volt fejlesztés: kézikönyv szervezeti felépítése (üzletkötők felvétele), ill. több eljárás, formalap is fejlesztett 2010.10.01.-vel - a változások a Minőségirányítási dokumentumok nyilvántartása formalapon nyomon követtek. A folyamatokat egyszerűsítették: Contaco program már csak alapnyilvántartásként működik, a cég inkább papíron dokumentálja az összefüggő dokumentumokat.

Minőségügyi rendszer jól működik, amit az ÜV kezel. Belső auditot (2011.04.22.) külső tanácsadó tartotta - hiányosság nem volt. Vezetőségi átvizsgálásra a belső audit után került sor. 2010-es célok nagyrészt teljesültek: iroda-festés mázolás (2011-e átvíve), teljes hardver csere (100%), honlap további fejlesztése (100%), hírlevél-rendszer további erősítése (100%), szórólapok kiküldése min 6 alk./év. (törölve a hírlevéllel), szakmai felkészültség javítása a képzési terv szerint (folyamatos). (03.hó): 1 fő üzletkötő mérnök felvétele (100%-de más munkakörbe került végül), irodai légkondicionálás megoldása (2011-re áttolva), telephely bérleti szerződésének megújítása (100%). 2011-es célok, amelyekből volt már ami teljesült: irodai festés, légkondi megoldása, honlap fejlesztés, hírlevél-küldés 2havonta, egy fő műszaki kollega felvétele, Ökoindustria kiállításon való részvétel kiállítóként, felelősség biztosítása (100%), jármű bérleti szerződés meghosszabbítása (100%)

Vevői véleménykérésére minden évben sor kerül, már több éve webes felületen keresztül került megoldásra, de a visszaküldési hajlandóság, így is alacsony - a válaszolók nagy része elégedett a céggel. A szervezet számos belső, külső képzéseken vesz részt ami pozitívum. Ebben az évben tervezett az Ökoindustrián kiállítóként való részvétel.

Infrastruktúra megfelelő, munkakörnyezet biztosított - amit külső munkavédelemis szakemberrel ellenőriznek. Szabványok, jogszabályok több forrásból ellenőrzöttek.

Vevői reklamáció nem volt, garanciális ügyintézés is mindösszesen öt alkalommal volt, amit dokumentáltan kezeltek. Egyéb nemmegfelelőség, hiányosság, helyesbítő, megelőző tevékenység nem volt.

Audit:

Jelen audit a harmadik ciklus kezdetét jelentő okirat-megújító audit volt, amelyen eltérést nem találtam. Mivel az audit mintavételes volt, így nem kizárt egy-egy kisebb eltérés jelenléte. Az audit a terveknek megfelelően zajlott le.

A cégről kialakult összkép továbbra is pozitív, így javasolt a tanúsítvány kiadása!

Még ez is érdekelheti:

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

2020-03-27 09:01

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány)

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány), 2018.08.21-én

2018-09-18 09:17

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány)

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány), 2018.06.19-én

2018-08-13 08:17

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

ISO 45001 - MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer