A Fuchs Oil Hungária Kft. ISO 9001-es megújító auditjának tapasztalatai (2011.május)

2012-05-14 12:59

International Cert Hungary -

A Fuchs Oil Hungária Kft. 1999-ben a FUCHS konszern magyarországi leányvállalataként alakult, folytatva de egyben új alapokra is helyezve az Autotechnik Speiser Kft által 1992 óta ellátott képviseletet a FUCHS kenőanyagok forgalmazása terén.

A Fuchs 1931-ben Mannheimben, Németországban családi vállalkozásként jött létre. Ma világméretű cégcsoportként működik. Világszerte a legnagyobb előállító a kenőanyaggyártók között. Társaság a Fuchs cégcsoporthoz tartozó vállalatok termékeinek hivatalos hazai forgalmazója és képviselője.

 

Cég bemutatása:

A termékválaszték több ezer kenőanyagot és kapcsolódó különlegességet foglal magába, minden alkalmazásra és ipari ágra. Nem csak a kenőanyagok teljes választékát, hanem személyre szabott különleges megoldásokat is kínálnak a piaci szegmensek részére a standard termékek mellett.

Az ország minden területére kiterjedően Területi képviselők konzultációs és tanácsadási tevékenységgel állnak rendelkezésre. Szükség esetén igénybe véve az anya- és társvállalatok szakmai hátterét, alkalmazástechnikai mérnökök gazdaságossági elemzését, a laboratóriumi bevizsgálásokat is beleértve.

 

Eltelt egy év:

A szervezetben több változás volt az eltelt egy évben. A legfontosabb változás, hogy a cég kiköltözött a Budaörsi Ipari parkba, amely már egy régi cél volt. A költözés mindig körülményes, de a cég jól döntött, az elmúlt fél évben a munkakörnyezet, folyamatok (belső működés, ügyfelek kiszolgálása) nagymértékben javult. A logisztikai cég váltás kapcsán jelentős pénzügyi és időbeli erőforrásokat tudtak megspórolni. Beszállítók/alvállalkozók köre ezen felül pár fuvarozó céggel bővült.

A cég ügyfeleit jelentős részben érintette 2009-ben a gazdasági válság - de a legtöbb külföldi portfólióval rendelkező cég ezt már kiheverte, s a korábbi 2008-as csúcsokat is elérte. A magyar tulajdonú cégek viszont továbbra is hullámvölgyben vannak, egyszer erősebb, egyszer gyengébb az értékesítési vonal. A lakossági fogyasztás továbbra is gyenge. Várhatóan azonban a magyar tulajdonú cégek, ill. a lakosság is talpra fog áll, s a kereslet is növekedni fog.

Gazdaságilag a cég 2009-ben rossz évet zárt, de már 2010-es év márciusától erős fellendülés indult, így a 2010-es év sokkal jobb lett. 2011-re a cég fennállása óta a legjobb évre számít.

A létszám 2009-ben csökkent, majd 10 főre állt vissza.

Infrastruktúrában nagyobb változás, hogy egy-egy asztal kivételével az új telephelyre új irodai bútorokat szereztek be. Járművek tekintetében a cég hat járművet használ lízing konstrukcióban, ebből három járművet a 2.éves felügyeleti auditig, másik 3-at a 2.éves felügyeleti audit után szereztek be. Ezen felül a régi szerver megfelelő helyre került, így az adatok kezelése biztonságosabb.

Szabványokban/jogszabályokban nem volt változás.

 

Minőségirányítási rendszer:

A Minőségirányítási rendszer dokumentumai 2008.02.01. dátummal kerültek kiadásra első alkalommal, amely a minőségirányítási rendszer indítása is egyben. A Tanúsító audit óta több dokumentum is változott. Utolsó: 2011.04.29.- én módosult a kézikönyv - szervezeti felépítés, illetve a telephely címe. Eljárások, formalapok tekintetében nem volt változás.

Vezetőség elkötelezett. A cég ill. a minőségirányítási rendszer jól működik. A belső auditot külső tanácsadó segíti - hiányosságot nem került feltárásra ebben az évben. Belső auditon felül az anyacég is volt ellenőrzésen 2011.02.14.-18., az új telephely-belső berendezés, grafika lenyűgözte őket is. Vezetőségi átvizsgálás kapcsán értékelték a 2010-es célokat, ill. a cég eredményességét.

Humán erőforrás fejlesztése folyamatos, bár több képzés elmaradt. Megtartásra került 2010. májusban egy csapatépítő tréning, ami jól sikerült. 2011-re szintén célként tervezett. Munkaügyi anyagokban nem volt változás.

Beszállítók, alvállalkozók értékeltek, egy-egy új fuvarozó cég is felkerült az elfogadott partnerek listájába.

Vevői panaszok, reklamációk rögzítettek. Vevői véleménykérés év végére tervezett új formában.

Munkákkal, vevőkkel kapcsolatos dokumentum jól nyomon követhetőek, amit az ügyviteli rendszer támogat.

 

Audit:

Jelen audit a második ciklus kezdetét jelentő okirat-megújító audit volt, ahol hiányosságot nem vettünk fel. Az audit mintavételes módszer alapján zajlott le, így nem kizárt egy-egy kisebb hiányosság jelenléte. Az audit az Auditterv szerint zajlott le.

A cég továbbra is jól működik, így javasolt a Tanúsítvány kiadása további három évre a cég új telephelyére!

Még ez is érdekelheti:

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

2020-03-27 09:01

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány)

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány), 2018.08.21-én

2018-09-18 09:17

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány)

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány), 2018.06.19-én

2018-08-13 08:17

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

ISO 45001 - MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer