Második éves felülvizsgálat a KÁTA-Kamion Kft.-nél! (2011.február)

2011-05-20 17:15

International Cert Hungary -

Nagy István 1986-ban lett egyéni vállalkozó. A vállalkozás fő tevékenysége a fuvarozás és szállítmányozás volt.

2004. márciusában, megalapította a KÁTA-KAMION Kft.-t. A cég az egyéni vállalkozás által végzett tevékenységet folytatta, illetve annak tevékenységeit raktározási és logisztikai tevékenységgel egészítette ki.

Fuvarszervező részleg gyors ügyintézéssel áll megbízói rendelkezésére komplett, illetve részrakós export - import fuvarok megszervezésében, egész Európa területén. A cég 1,5 tonna, 3,5 tonna és 24 tonna teherbírású autókkal rendelkezik. Raktár: 24 órás élőerős rendszer, amit portaszolgálat véd. Raktározási szolgáltatások: készletgazdálkodás, - állványos és tömbös tárolás, - egész raklapos vagy komissiózott rendelések küldése, - kitárolás FIFO elv szerint, - átcsomagolás, címkézés, egységcsomagok készítése, - ADR-es áruk raktározása, kiszállítás.

 

Eltelt egy év változási:

Sajnos a gazdasági válság továbbra is elhúzodik ezen szegmensben. 2010-es év árbevétele megegyezett a 2009-es évve. Munka és a megrendelők továbbra is megvannak, de egyre kevesebb haszonkulccsal, mivel az árak nyomottak, ill. az üzemanyagár is növekedett folyamatosan, amely még várhatóan tovább fog növekedni. 2011.01.01.-től a cég a 6,5 Ft/liter üzemanyag-kedvezményt, nem kérte még mivel nem sokat jelent, mivel 15-20 Ft-al emelkedett az üzemanyag ár, ill. rengeteg adminisztrációval jár a visszaigénylés. Alvállalkozók száma szinte nullára csökkent. 2011. januárban sikerült árat emelni, amit a megrendelők 85%-a elfogadott, a maradék 15%-al ártárgyalás folyik. 2011-es év kilátásai nem túl rózsásak, mivel kicsi az ágazat érdekegyeztető képessége. Kintlévőség szinten tartott, állandó cégekkel nincs gond, csak az alkalmi megrendelőkkel. A cég nyeresége nullás, mivel az exporton lévő hasznot, elviszi az inport -sok esetben üres fuvarral érkezik vissza a jármű-mivel nincs fizetőképes kereslet. A cég negyedéves áfabevalló lett, így az áfaigénylés csúszik. A cég állandó partnerei továbbra is megvannak, már több mint tíz éve, a cég jól végzi a munkáját, a munkájukra a megrendelők mindig igényt tartanak. ADR-s fuvarozás az átlagnál jobban működik - de jelen vonal áll, mert a pótkocsi megtört-biztosítási ügyintézése folyamatban. Raktározás változatlanul alacsony szinten működik, kihasználtság 20-30%-os jelenleg, csak a Káta CNC-nek, ill. egy két cégnek van kb: 200-300 száz raklapnyi áru, hétvégi szétrakodás esetében magasabb csak a kihasználtság.

Létszám, szervezeti felépítés nem változott - egy-egy személy változása mellett a fuvarozók között - telephelyen dolgozók között évek óta nem volt változás, gépjárműpark száma nem változott - de egy jármű törés miatt áll-biztosító ebben az esetben a javítást már elfogadta, de egyenlőre parkoló pályán áll. Egy új jármű és egy pótkocsi került beszerzésre még 2010-es év elején, -amely egy minőségi csere volt. 2011-es évre nem tervezett bővítés - cél, hogy a lízingek és a tartozások (Széchenyi kártya) kifussanak-hogy a cég anyagilag stabil legyen. A cég javító bázisa továbbra is működik, amely fontos a cég számára, mivel a járműben egyre több az elektronika, s megbízhatatlanok a járművek. Szabványokban, jogszabályokban folyamatosan van változás, pl: KRESZ - 7,5 tonna feletti járművek előzési tilalmáról-ezzel kapcsolatosan oktatták a kollegákat.

Dokumentációs rendszerben, folyamatokban nem volt változás.

 

Minőségirányítási rendszer:

Dokumentációs rendszer - 2006.01.19.-én került kiadásra első ízben, amelyen már töb módosítás volt, 2008.12.01.vel pl.: a dokkrendszer a fuvarszervezés mellett kiegészült a fuvarozással, raktározással. 2010.01.04.-én került bevezetésre az ISO 9001:2008-as szabvány, így a kézikönyv újból kiadásra került. Az elmúlt évben nem volt változás. A dokumentációs rendszer megfelelő, a céget külső tanácsadó segíti, aki a belső auditon is közreműködik évek óta. Minőségirányítási rendszer az elmúlt évben sokat fejlődött, jó kezekben van, s jól működik.

Vezetőség elkötelezett, a Tanúsítvány fontos a cég életében, fontos az újabb partnerek megkeresésében. Menedzsment rendszer jól működik, a MV posztot jelenleg az ÜV vette át ideiglenesen, de ez végleges maradt. ÜV munkáját külső tanácsadók segítik.

Belső auditon (2011.02.16.) egy hiányosság volt, amely már javításra került. (Belső auditon felvett objektív bizonyítékok dokumentálását erősítei javasolt.) Ezen felül több nemmegfelelőség volt, amelyek Akciótervben dokumentált, lezárt - nemmegfelelőség kapcsán megelőző intézkedésképpen munkatársi oktatásokat tartottak.

Vezetőségi átvizsgálás (2011.02.21.) kapcsán értékelték a célokat: 2010-es célok részben teljesült: raktári feltöltöttség növelése (15%-ról, 40%-ra-nem teljesült), járművek kihasználtsáának növelése (85%-ról 90%-ra-teljesült), honlap fejlesztése (100%)-látogatók számának növelése (nem teljesült), járműcsere 45%-os amortizáció alatt (egy minőségi csere volt+ egy pótkocsi), tereprendezés (teljes sármentesítés az udvaron (50%), szervizrész szigetelése (100%), szerviz mellé plusz féltető felhúzása a plusz javítások biztosítására (0%), raktár elő tető felhúzása (0%). 2011-es célok az előző évről kerültek áthúzódásra: raktári feltöltöttség növelése (5%-ról, 50%-ra), járművek kihasználtságának növelése - import erősítése! (90%-ról 98%-ra), honlap fejlesztése-látogatók számának növelése, járműcsere 45%-os amortizáció alatt megtörténjen, tereprendezés (teljes sármentesítés az udvaron, szerviz mellé plusz féltető felhúzása a plusz javítások biztosítására, raktár elő tető felhúzása). Vezetőségi átvizsgálás kapcsán a munkatársak szakmai kompetenciájának felülvizsgálatát javasolt fejleszteni. Ezen a téren több pontot fejlesztettek már, a munkatársak szakmai végzettségét igazoló anyagokat bekérték, nyilvántartás lá vették - hogy ebből se adódjon nemmegfelelőség.

Munkaügyi anyagok rendezettek, szükséges erőforrások (humán, tárgyi) biztosított. Felvételkor az orvosi alkalmassági és a munka- és tűzvédelmi oktatásra oda kell figyelni! Beszállítói partnerkör egy-egy partnerrel kibővült, partnerek értékeltek, alvállalkozók számára fuvarmegbízás kerül kiadásra, CMR biztosítást kérem majd ellenőrizni! Infrastruktúra folyamatosan fejlődik, eszközök, gépek megfelelően kezeltek, nyilvántartottak-javító bázis jól működik, de a kapcsolódó veszelyes anyagok, hulladékok kezelése nem tökéletes környezetvédelmi szempontból - ezt mindenféleképpen javasolt fejleszteni. Mérőeszközök kezelése, nyilvántartása tökéletes.

Vevői véleménykérések alapján a céggel elégedettek a megrendelők, Haldex külön kihangsúlyozta a cég megfelelőségét.

Raktározási folyamat a nyilvántartás szerint jelenleg nincs, de azt a szomszédos Káta-CNC használja. A fuvarszervezéssel, fuvarozással kapcsolatos dokumentumok jól visszakereshetőek, amely a cég egyik erőssége továbbra is.

 

Audit eredménye:

Jelen audit a második ciklus második éves felülvizsgálati auditja volt. Az audit a terveknek megfelelően zajlott le.

A szervezetről kialakított kép továbbra is pozitív, így biztosított a Tanúsítvány fenntartása.

Még ez is érdekelheti:

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

2020-03-27 09:01

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány)

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány), 2018.08.21-én

2018-09-18 09:17

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány)

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány), 2018.06.19-én

2018-08-13 08:17

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

ISO 45001 - MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer