Fejlődés, kiváló működés és sikeres második évi felülvizsgálati audit az ATLANTA Electro Systems Hungary Kft.-nél

2011-05-26 17:20

International Cert Hungary Kft. -

A Kft. 1995-ben alakult meg SEBAMAT Vegyesipari Szerelő, Javító és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság néven, majd 2007-ben bekövetkezett tulajdonosváltás és névváltás következtében jelenleg ATLANTA Electro Systems Hungary Kft. néven működik 2008.01.01. dátumtól.

A vállalat tulajdonosa ATLANTA Elektrosysteme GmbH 2007.01.01.-tól. A Kft. fő tevékenysége: Járművillamossági , - elektronikai készülékek gyártása autóipar ill. egyéb területeken egyaránt.

A vállalat által gyártott főbb termékcsoportok:

- kefevezető rendszerek

- ülésbeállító motorok szénkeferendszere

- övfeszítő motorok szénkeferendszere

- ablakemelő motorok szénkeferendszere

- ABS motorok szénkeferendszere

Termékeket a meglévő többéves kooperációs szerződések alapján főleg exportra gyártanak. Közvetlen megrendelők: ATLANTA Elektrosysteme GmbH (anyacég), PRETTL BHG-ÁSZ Kft., ill. anyacégen keresztüli megrendelők: Brose Fahzeugteile GmbH, Dunkermotoren Advanced Motion Solutions GmbH, ill. 2009-től a Robert Bosch GmbH (Bühl).

A cég már 155 termékcsalád gyártására felkészült - szerelés terén a 140 termékből (30 termékcsalád), ált. - 110 féle termék évente visszatérő rendelés, ezek közül jelenleg 55 termék fut.), - fröccsöntés terén 15 féle terméket gyártanak, amelyből 2 kerül kiszállításra, többi feldolgozásra kerül. (Gyártási felkészültség: 2007: 104, 2008:112, 2009: 141). Külföldi értékesített darabszámok túllépték a 20 milliót, (ebből a belföld elenyésző kb.: 411 E db.).

 

Eltelt egy év változásai:

A szervezet életében az elmúlt egy évben is több jelentős változás volt. A cég korábban már átköltöztette a 3, 4-es csarnokot, 2010-ben megtörtént az 1-es csarnok és az iroda átköltöztetése is, ill. folyamatban van a 2.csarnok költöztetése is. Jelenlegi területen befejezésre került az első csarnok az irodában, vele szemben egy új csarnok felhúzása kezdődött meg év végén, amelynek engedélyeztetése folyamatban van. A bérelt telephelyek megszüntetésével a cég jelentős költséget takarít meg. 2010-es évben a munkák száma visszaállt, létszám tekintetében ismét elérték a 170 főt, amely tovább emelkedik folyamatosan a megrendelések számával, a létszám várhatóan akár 60 fővel is bővülhet. A szervezet 2010-es éve eredményes volt, árbevétel, nyereség többszörösére nőtt a 2009-es évhez képest. A szervezet több új terméket vezetett be (ill. van folyamatban), amelyek közül a legfontosabb termék a Bosch megrendelésében lévő E-Bike alkatrészek gyártása, amely az ISO/TS-nek megfelelően került bevezetésre.

A cég nagyobb eredménye, hogy az ISO/TS 16949:2009 számú szabvány szerinti Tanúsítványt, amelynek kiállítása: 2010.05.12.

Fontos változás, hogy Tuboly Szilvia a cég MKV-e gyermekáldás kapcsán nem támogatja már a céget, helyette Cserényi-Sznopek Eszter került kinevezésre 2010.10.04.-től. (Minőségügy területén egy további kollega kerül majd felvételre, 5S, mérőeszközök kezelése stb...területre). Egyéb személyi változás a középvezetői körben: Gulyás János elment, feladatai szétosztásra kerültek. Fröccsöntés vezetésében volt több változás – jelenleg Nagy Ferenc az üzemvezető. Infrastruktúra fejlesztése folyamatos, pl.:egy új MAN teherautó került beszerzésre, így nőtt a fuvarok teljesítőképessége.

Minőségirányítási rendszer:

A jogelőd SEBAMAT Kft. 1999-óta tanúsított szervezet. 99-ben még az ISO 9002:1994 szerint, 2002-ben már az ISO 9001:2000 szabvány szerint került felülvizsgálatra. Szervezetünk 2006-óta ellenőrzi a cég minőségirányítási rendszerét. Az elmúlt években a dokumentációs rendszer több változáson is átment: 2008.január.01-től a cégnév változott; így az 1999-ben kiadott dokumentációs rendszer 2008.03.17.-vel újra kiadásra került. 2008.12.01.-vel az ISO 14001, ISO/TS 16949-es szabvány követelményeivel is, kiegészült a rendszer. 2010.01.01.-vel pedig bevezetésre került az ISO 9001:2008-as szabvány, így a kézikönyv s az eljárások újra kiadásra kerültek 2010.03.01.-én. Az elmúlt évben: Minőségpolitika 2010.08.13.-án, Szállítói lánc: 2010.08.11-én frissítésre került. Az elmúlt egy évben ezen felül változott a szervezeti felépítés, ill. két eljárás: Azonosítás és nyomonkövethetőség eljárás (megszünt a személyre szóló alapanyag kiadás-helyette a gyátási mennyiség szerint kiadásra), ill. a Humán erőforás kezelése eljárás (ujjlenyomat szerinti beléptetés megszűnt)- 2011.01.03.-án.

A cég számára fontos a Tanúsítvány, amit a megrendelők is jeleztek már többször a cég számára. A Kft. használja az ICH Kft. logoját, feltüntetik a levélpapíron, egyéb dokumentumokon, ill. a weblapon. A cég szervezetünk logojával nem élt vissza, azt megfelelően használja.

MKV: Cserényi-Sznopek Eszter 2010.10.04.-vel kezeli a minőség- és környezetirányítási feladatokat. Az új MKV annak ellenére, hogy pár hónapja dolgozik a cégnél, ill. nem volt előképzettsége, nagyon gyorsan/hatékonyan kezeli a folyamatokat. 2011.01.31-01.02.-én végzett MIR-KIR-MEBIR tanfolyamot.

Minőségügyi folyamatok jól működnek, belső audit, vezetőségi átvizsgálások, fejlesztések, adatelemzések, minőségtechnikák alkalmazása stb... Belső auditot termék, szállítás, folyamatok, rendszerauditokra osztva évente több alkalommal tartanak auditokat, 2010-ben 19db hiányosság gyűlt össze (2009: 54 db.). A hiányosságok (és egyéb nemmegfelelőségek) Intézkedési terv keretében kerülnek dokumentálásra, nyomon követésre.

Vezetőségi átvizsgálás 2010.02.09.-én megtartott, MIR-KIR-el kapcsolatos beszámoló 2011.02.08.-án készült el előzetesen - amelyek kapcsán értékeltek pl.: a célok-mutatószámok: 2010-es minőségcélok: 100%-os AES vevői elégedettség elérése (87%), vevői reklamáció 36db/év-9db/negyedév-nél ne legyen több (nem teljesült, mivel növekedett a gyártási db. szám így 40 reklamáció volt). ISO/TS Tanúsítvány megszerzése (100%), Minőségköltségek kiértékelése (növekedett: 25 M Ft-ról + 3,8 M Ft-al). weblap fejlesztése (100%)...stb....2011-es célok: 100%-os vevői elégedettség elérése, max 36 db/év reklamáció, minőségköltség csökkentése 25 M Ft-ra, SAP rendszer bevezetése, egy új targonca beszerzése vagy liftes rendszerű raktározás bevezetése, FIFO elv betartása az új raktárban, 3D mérőgép beszerzése, mérőszoba kialakítása, új bejárat megnyitása. A minőségcélok mellett mutatószámok kerültek meghatározásra folyamatonként (pl.: gyártási hiba: 5 ppm max.) - Javasolt a MIR célokat, KIR célokat és a Mutatószámok formalapokat összegyúrni!

A vevői reklamációk regisztráltak hiba okok ellenőrzöttek, FMEA, ill. 8D segítségével elemzésre, javításra kerülnek. 2010-ben 40 db reklamáció volt,amelyből 25db 8d indult. A selejtarány tovább csökkent.

Humán, ill. tárgyi erőforrás biztosított - erőforrások kezelése a TISZ-ben nyilvántartott, rögzített. Megelőző és előretekintő karbantartások folyamatosak.

A szervezet továbbra is sokat áldoz a munkatársak belső-külső képzésére is-amely a cég egyik erőssége. Munkatársi véleménykérés ebben az évben is megtartott eredmények romlottak, de ez nagyrészt a 'válságnak' tudható be. Munkatársi elégedettség felmérés minden évben megtartásra kerül, az elégedettség javult az évben.

Vevői véleménykérés főleg a Vevői auditok alapján, reklamációk alapján valósul meg, mivel a cégnek az anyacégen felül csak a Prettl a közvetlen vevője. Az elmúlt időszakban a Bosch tartott több auditot, amely 2011.03.09-10.-én tartja újabb ellenőrzését az E-Bike kapcsán.

Munkafolyamatokkal kapcsolatos tervezési és nyomon követés folyamatok a TISZ-ben tökéletesen működnek. Azonosítás és nyomon követhetőség a charge rendszerrel optimális. a munkatársak számára a szükséges munkautasítások karnyújtásnyira elérhetőek - hiányosságot nem találtam.

 

KIR:

Dokumentációs rendszer változásai: KIR szempontú jelentősebb változás nem volt.

Tavalyi nyitott kérdések: új épületek pontforrásai bejelentésre kerültek. Az átköltözéssel nincs 3 kg feletti töltettel rendelkező klíma.

Környezetvédelmi panasz, vészhelyzet, hatósági ellenőrzés nem volt. Bírságot nem róttak ki a Társaságra.

Politika nem változott. Új kézikönyv 5 kiadás, 2011.01.03. nem KIR szempontú aktualizálás. Eljárások nem változtak. Dokumentum nyilvántartás aktualizált. Elosztás elektronikusan történik.

Jogszabályoknak való megfelelés: az audit kiemelt területei a veszélyes anyagok kezelése és a talajvédelem voltak. A társaság által működtetett folyamat alkalmas a jogi és egyéb követelményeknyek való megfelelés értékelésére. igen jó ellenőrzési listát vezettek be a szemlékre. a vezetőség kellő részletezettségű beszámolót kap a rendszervezetőtől.

Következő audit kiemelt területe: erőforrás-gazdálkodás, termékdíj.

Környezeti hatások, környezetvédelmi jelentőség: a környezeti tényezők felmérést, értékelését felülvizsgálták: módosításra nem volt szükség. A jelentős hatást okozó tényezők körében nem volt változás.

A politika, felmérés, célok és szabályozás összhangja továbbra is biztosított.

Belső auditokat (2011. január) és a vezetőségi átvizsgálást (2011. február) a szabvány elvárásaival összhangban dokumentáltan megtartották.

A tanúsítási logó használata megfelelő.

Jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, a vezetői elkötelezettség továbbra is magas fokú. A tanúsítvány fenntartása javasolt.

A KIR működése, az audit eredményei szabványpontonként:

4.1 Általános követelmények, 4.2 Környezetpolitika

Nem változott, továbbra is kielégíti a szabvány követelményeit.

4.3.1. Környezeti tényezők

A tényezőfelmérés és értékelést felülvizsgálták, nem módosították. (2011.02.10.) Jelentős hatást okozó tényezők köre nem változott: hidraulika olaj elfolyás, veszélyes hulladék keletkezése, veszélyes anyag használata.

4.3.2. Jogszabályi és egyéb követelmények

A jogi előírások változásait a külsős megbízott figyeli, a regiszter változás esetén azonnal frissíti. A jogszabályokról jegyzéket vezetnek, tartalmazza a követelményeket, feladatokat is. Utolsó frissítés 2011.02.02. Naprakész, tartalmazza az új levegős jogszabályokat.

Az engedélyeket külön dossziéban tárolják rendezetten, az előírásaikat ismerik.

4.3.3. Célok, előirányzatok és programok

2010-s célok fő területei: szennyezés megelőzés, hulladékgazdálkodás, energiagazdálkodás, jogi megfelelés (új jogszabályi feladat ütemezés - klíma) voltak ebből 2 ez évre is áthúzódó feladat van. A Környezetcélok formanyomtatvány alkalmas a célok programokra történő bontására (feladat, felelős, határidő, ktgkeret) és a teljesítés nyomon követésére is. Naprakészen vezetett, töltött. Javaslat: érdemes a célokat elérési módot pontosabban meghatározni, vagy a százalékos értékelés mellé megjegyzést fűzni (áthúzódó célok).

2011 fő területei – Környezetcélok nyomtatványon kitűzés 2010.02.10-én.:

Veszélyes anyagok kezelése, talajvédelem: folyasztószer, olaj szétfolyás megakadályozása

Hulladékgazdálkodás: gyűjtési körülmények fejlesztése (áthúzódó); építési hulladék elszállíttatása

Energiafelhasználás csökkentése

Papírfelhasználás csökkentése (áthúzódó)

4.4.1. Erőforrások, szerepek, felelősségi és hatáskör, 4.4.2. Felkészültség, képzés és tudatosság, 4.4.3. Kommunikáció

Nem volt az audit tárgya.

4.4.4. Dokumentáció, 4.4.5. A dokumentumok kezelése nem volt az audit tárgya.

4.4.6. A működés szabályozása (Szerződés felülvizsgálat, teljesítés; Kutatás és fejlesztés/új folyamatok; Beszerzés; Raktározás; Karbantartás; Beszállítók/alvállalkozók; Folyamatok; Hulladékgazdálkodás)

Az üzemi utasításokban rögzítik a követelményeket, valamint a Hulladékok kezelése eljárásban, helyi utasításban (5/2008 sz. út.). Az audit során ellenőrzésre kerültek az új csarnokok; a veszélyes anyagok, hulladékok tárolása, anyagtárolás talajvédelmi szempontból.

A veszélyes anyagok tárolása megfelel az előírásoknak. A hulladékok szelektív gyűjtésére figyelnek.

A szerelőcsarnokok tiszták, kármentő tálcák kihelyezésre kerültek.

Alvállalkozó nem dolgozik a telephelyen, kivitelezői előírásokat a szerződés tartalmazza.

4.4.7. Felkészültség és reagálás vészhelyzetekre

Vészhelyzeti terv és Tűzvédelmi szabályzat kezeli ezeket az eseteket. A tűzoltó készülékek a kijelölt helyeken rendelkezésre állnak, felülvizsgáltak. A felitató anyagok, kármentők rendelkezésre álltak. Vészhelyzet nem volt az elmúlt időszakban. Az új csarnokokban a telephelyi vázlatrajz és mentési terv kihelyezésre került.

4.5.1 Figyelemmel kísérés és mérés, 4.5.2 A megfelelőség értékelése, 4.5.3 Nemmegfelelőség, helyesbítő és megelőző tevékenység

Az elvégzendő mérésekről, ellenőrzésekről Mérési feladatok lapot vezetik.(11.02.04.)

Hulladék nyilvántartás naprakész. Új levegős mérés nem volt. Zajkibocsátási határérték kérésére nem kötelezettek. Új partner Harmati kábelfeldolgozó üzem (2011.01.13.), a partner engedélye rendelkezésre áll.

Szemlékre alkalmazott Ellenőrző lista üzemi szemléhez feljegyzéseket pontosan töltik, ha találnak eltérést rögzítik. Utolsó jkv 2010.12.10.

A megfelelés értékelése belső auditok, szemlék alapján történik: részletes értékelés (Jogszabályi és egyéb követelményeknek való megfelelőség kiértékelése) és összefoglalás készül a rendszervezető beszámolójában.

Eltérést szemléken, és belső auditon tártak fel. Ezekekre a helyesbítő intézkedéseket meghatározták és megfelelően kezelték.

4.5.4 A feljegyzések kezelése

A feljegyzések megfelelően tároltak, a megőrzési időt u.n. törzslistában határozták meg, mely tartalmazza az összes környezeti feljegyzést is. A feljegyzéseket témakörönként dossziékban rendezetten tárolják, előző évekkel együtt. Az elektronikus feljegyzés nem jellemző.

4.5.5. A környezetközpontú irányítási rendszer auditja

Auditokat éves terv szerint hajtják végre. KIR teljes körű audit februárban volt.(2011.01.31)

Az audithoz igen részletes kérdésjegyzéket használnak. Az audit során 2 eltérést rögzítettek: veszélyes anyag nyilvántartás és üzemnapló vezetéssel kapcsolatosan. Visszaellenőrzés, lezárás megtörtént.

4.6 Vezetőségi átvizsgálás

A vezetőségihez a rendszervezető igen részletes beszámolót készített 2011.02.08-án. A beszámolóban foglaltakat a vezetőség 2011.02.09-én tárgyalta meg vezetőségi átvizsgálás keretében. A vezetőségi jkv. számos megelőző, helyesbítő tevékenységet is rögzít: pl. költözések, targonca beszerzés, számítógépes géppark csere, új weboldal. 2010.01.29-i vezetőségihez beszámolók készültek, a jegyzőkönyv rendelkezésre áll.
Az auditon az Auditterv szerint haladtunk. Az audit eltérést nem tárt fel. Mivel az auditon szúrópróba szerűen vizsgálódtunk, nem kizárt esetleg további kis eltérések előfordulása, melyre jelenleg nem derült fény!

Audit:

Jelen audit az ICH Tanúsítása alatt a második ciklus második felülvizsgálati auditja volt, amelyen nem merült fel eltérés. A szervezet évről-évre fejlődik, működése kiváló, így a tanúsítvány fenntartása biztosított.

Gratulálunk a sikeres felkészülésért, sikeres auditért, az MKV tökéletes beilleszkedéséhez.

Még ez is érdekelheti:

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

Szolgáltatunk az új koronavírus-járvány veszélyhelyzet alatt is

2020-03-27 09:01

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány)

Megjelent az ISO 50001:2018 (új EIR szabvány), 2018.08.21-én

2018-09-18 09:17

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány)

Megjelent az ISO 22000:2018 (új ÉBIR szabvány), 2018.06.19-én

2018-08-13 08:17

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

ISO 45001 - MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer