2011-11-22 17:16
A Kalorkomfort Kft. tüzeléstechnikai rendszerek tervezésével, telepítésével, üzemeltetésével, karbantartásával foglalkozik. A céget 2004 óta tanúsítja szervezetünk, de korábban is rendelkeztek ISO 9001 tanúsítvánnyal. A Kalorkomfort Kft. 2009-ben áttért az MSZ EN ISO 9001:2009 szabvány követelményeire. Most került sor egy újabb tanúsítási ciklusban az 1.éves felülvizsgálati auditra.
Változások, fontosabb események a Kalorkomfort Kft.-nél a tavalyi audit óta:
Különösebb változások nem voltak. Ügyfélállomány növekedett, pl.: a Regionális Fejlesztési Vállalat (RFV) átvette a közintézményeket karbantartását fejlesztését, velük sikerült szerződést kötni, így a megyei szociális intézmények karbantartási feladatait elnyerték, felújítások is vannak kilátásban, de egyenlőre ilyen munka még nem volt. Másik új vevő a Humán Szolgáltatói Intézet, ők üzemeltetik a városi óvodákat. Havi egy alkalommal ellenőrzés, javítás szükség szerint. Illetve az egyik intézménynél üzemeltetési szerződésük van.
A régi vevők megmaradtak mind, egy kivétellel, mely szervezet csődbe ment.
2010-es árbevétel, és eredmény a vezetőség értékelése szerint megfelelően alakult, ami elsősorban a felelős gazdálkodásnak köszönhető. Az idei év kilátásai rosszabbak, a vevők díjemelést nemigen fogadnak el, a költségek viszont nőnek, pl.: gázolaj költségek, bérköltségek: az egy kulcsos adóval a munkatársak rosszabbul jártak, így növelni kellett a juttatásukat. A létszámot szeretnék megőrizni, így hatékonyabb munkavégzés, szervezés kell, aminek fő eleme a további ügyfelek szerzése, és ellátása ugyanazzal a szakember gárdával.
Az elmúlt 1 évben erőforrásaikat nem sikerült bővíteni, pályázatokon nem tudtak indulni, mint ahogy tervezték (berendezések, műszerek, és némi informatikai fejlesztésre). Az új pályázatokat most kezdik áttanulmányozni, egyrészt a saját célú fejlesztésekhez, másrészt az ügyfeleiknél a fűtési rendszerek fejlesztésére.
A minőségirányítási dokumentációs rendszer nem változott.
Minőségcélok kitűzése, értékelése a vezetőségi átvizsgálásokon történik. Folyamatos céljaik:
-Üzemeltetési terültet erősíteni, további vevőket szerezni.
-Az üzemeltetés során költségcsökkentést elérni az ügyfeleknél a jó hidraulikai és időjárást követő szabályozással.
-Ügyfeleiknek rendszer felújításra, energia racionalizálásra javaslatok tétele a költségcsökkentések elérésére. De jelen gazdasági helyzetben az ügyfeleknek nincs erre erőforrása. 2 nagyobb kivitelezés azért volt, Dr. Entz Szakközépiskola Kazánház energiaracionalizálás, Fővárosi Önkormányzat Idősek Otthona Polgárdi mosoda átalakítás.
Dolgozói továbbképzések az új technológiáknak megfelelően.
A vezetőségi átvizsgálás, belső audit megtörtént a cégnél..
A vevői elégedettséget a vezetők személyesen vizsgálják, év végén megbeszélik az éves tapasztalatokat, és a következő éves szerződéseket. Emellett havi szintű állandó kapcsolatban vannak. A vevők elégedettek, a cég hibájából üzemi hiba, szolgáltatás kimaradás nem volt. A megrendelők részéről vannak referencia, köszönő levelek, pl.: Fővárosi Önkormányzat Idősek Otthona Polgárdi, nagyon elégedett a kivitelezéssel, és a cég hozzáállásával.
Az rendszer tervezés, a kivitelezési munkák, a karbantartási-üzemeltetési munkák mind-mind jól nyomonkövethetőek. A kisebb hibabejelentéseket is rugalmasan kezelik. A beszerzés dokumentált, a minődégbizonyítványokat bekérik, és átadják a vevőknek. A szükséges méréseket is elvégzik, ha kell, alvállalkozót vonnak be. A méréseket jegyzőkönyvezik, ezeket megőrzik.
Az auditon eltérést nem tártunk fel.
A minőségirányítási rendszer működése megfelel az ISO 9001 szabványnak, a cég jól működik, így a Tanúsítvány fenntartása javasolt a Kalorkomfort Kft. részére.