A Frigoimpex Kft. ISO 9001-es, 2.éves felügyeleti auditjánal tapasztalatai (2011.április)

2012-03-27 17:19

Isoaudit -

A Frigoimpex Kft 2001-ben alakult, közúti szállítmányozás tevékenységi körrel. A cégnek két tulajdonosa van Török János és ifj. Török János. Az Európai Uniós normáknak megfelelő magas színvonalú hűtős szállítmányozás iránt megnövekedett kereslet arra ösztönözte a céget, hogy főként hűtést igénylő termékek fuvarozására specializálódjon.

Tevékenység kiterjed veszélyes áruk, illetve dobozos, ponyvás, túl méretes szállítmányok, konténeres tengeri- és szárazföldi fuvarok, légi szállítmányozások lebonyolítására is. A hűtést-temperálást biztosító konténerek szállítmányozása szintén beletartozik a profilba a megbízók egyéni kívánsága szerint.

Munkatársak több éves tapasztalattal, szakértelemmel rendelkeznek a belföldi és a nemzetközi szállítmányozás területén. Külföldi partnerekkel való magas színvonalú kapcsolattartást nagyban elősegíti, hogy a munkatársak az Európai Unió területén használt 8 meghatározó nyelven felsőfokú szinten beszélnek.

Eltelt egy év változásai:

A szervezet négy gépjárművezetőt vett fel, amelyhez kapcsolódóan bérelik a járműveket-(Frigostar a járművek tulajdonosa, viszont a Frigoimpex az üzembentartó továbbra is). 2011.02.01.-vel felvételre került adminisztrátor/minőségügyi megbízott posztra Kemecsey Krisztina. Ebből adódóan a dokumentációs rendszerből a kézikönyv megfelelő oldalai változtak. Infrastruktúrában nem volt fejlesztés.

Ügyfélkör évről-évre bővül. Elégedett megbízóik közt számos hazai és külföldi cég szerepel, mint például az Avico, Farm Frites Kft., Mirelite, Borsodchem Zrt., DHL, Commercial Ramonda srl. stb. Az elmúlt évben egy jelentősebb ügyfél került a céghez: S.T.I. Hungary Kft. –aki az egyik legnagyobb megrendelővé vált. A minőségirányítási tanúsítvány fontos a német megrendelők ill. egyéb magyar cégek számára, akik megbízható cégekkel állnak csak szóba.

A profil bővítés az ügyfelek komplexebb kiszolgálása, valamint a fokozódó piaci kereslet megkívánta, hogy létrehozzák az Assius Kft-t (Magyarországon), valamint Szlovákiában megalapítsák a Frigostar s.r.o.-t, amely cégekkel szorosan együttműködve elégítik ki a partnerek igényeit a szállítmányozás területén. 2009-ben egy új céget hozott létre a tulajdonosi kör: Equator s.r.o.-t. - ezen cégek továbbra is működnek.

A cég évente korábban kb. 2000 db fuvarmegbízást teljesített, amely 2008, 2009-ben is jellemző, a gazdasági válság kapcsán a megbízások száma csökkent, viszont a megbízási árak is csökkentek, így az árbevétel kb.: 30%-kal csökkent 2009-ben. 2010-ben az árbevétel kb.: 20%-kal emelkedett. Éves megbízások száma 1170 db körül alakult.

Szabványokban, jogszabályokban nem volt lényeges változás.

Minőségirányítási rendszer:

A Minőségirányítási rendszer dokumentumai 2009.01.01.-dátummal kerültek kiadásra, ez a nap a rendszer próbaüzemének indító napja. 2009-ben a Dokumentumok és feljegyzések kezelése, Vezetőség felelősége eljárás változott.

A vezetőség továbbra is elkötelezett, a MIR fontos volt a belső rend fenntartásában, ill. az ügyfelek megtartásában is. A céget Török Éva MV képviselte jelen auditon.

A minőségügyi rendszer jól működik. A minőségügyi folyamatok fenntartásában a céget külső tanácsadó segítette, aki többek között a belső auditot is megtartotta; belső audit kapcsán nem merült fel hiányosság. Vezetőségi átvizsgálás, vevői, munkatársi véleménykérés, szállítók szűrése, értékelése hatékonyan megtartásra kerültek. 2010-es célok: alvállalkozók szűrése: teljesült, 2010-ben 3 db reklamációnál nem lehet több (teljesült), +5%-os növekedés a vevői állományban (nem teljesült), egy új kamion-egy új sofőr felvétele (teljesült). 2011-es évre hasonló célok kerültek kitűzésre. + gazdasági stabilitás erősítése: +5% növekedés, megbízások számának növelése, visszatérő ügyfelek számának növelése (jelenleg 15 db van).

Munkatársak a szükséges képzéseket megkapták, 2010-ben volt külső képzés is. Új belépők munkaügyi anyagai rendezettek, csak az üzemorvosi ellenőrzésre kellene ügyelni! Infrastruktúra-munkahelyi környezet biztosított.

Vevői vélemények kikértek - a kérdőív szerint 69%-ban kiváló, 15%-ban jó kategóriát értek el. 2010-es évben nem volt káresemény, vevői reklamáció. A szervezet a nagyobb ügyfelekkel szerződésben áll. A cég 16 jelentősebb alvállalkozóval áll kapcsolatban, akivel évente újítja meg a szerződését, de egyenlőre csak 6 partner igazolta vissza a szerződést.

A megrendelőkkel, fuvarokkal kapcsolatos anyagok tökéletesen nyomon követhetőek papírosan, ill. a Frigosys programmal; hiányosságot nem találtam.

Audit:

Jelen audit a második éves felülvizsgálati audit volt, amelyen nem merült fel eltérés. Mivel azonban az audit mintavételes volt, ill. nem ellenőriztem minden szabványpontot, így nem kizárt esetleg kisebb hiányosságok jelenléte. Az auditon a terv szerint zajlott le. A cég használja logónkat, annak használatával nem élt vissza.

A Tanúsítvány fenntartása javasolt!

Még ez is érdekelheti:

Autóbontók figyelmébe ajánljuk!

2017. január 1-től kötelező lesz az autóbontóknak, a hulladékká vált gépjárművek kezelőinek, bontóinak ISO 14001-es rendszer bevezetése és akkreditált tanúsító cég által kiállított tanúsítvány megszerzése! (369/2014 (XII.30.) Kormányrendelet, 2017.01.01-től hatályos állapot, 13§ (9) bekezdés, ill. 24§).

2016-08-18 10:49

ISO szabvány lesz a PDF

Az Adobe PDF formátum 15 éves története egyik legfontosabb lépcsőfokához érkezett.

2016-05-25 17:25

A magyar nyelvű MSZ EN ISO 9001:2015, és MSZ EN ISO 14001:2015 szabványok megjelentek

A Nemzetközi Szabványügyi Szervezet 2015. szeptember 15-én a minőségirányítási rendszerekre, illetve a környezetközpontú irányítási rendszerekre új követelmény szabványt, az ISO 9001:2015, és az ISO 14001:2015 jelentetett meg.

2015-11-24 17:29

További Cikkek >>

Tanúsítási területeink

ISO 9001

Minőségirányítási rendszer

ISO 14001

Környezetközpontú irányítási rendszer

HACCP ÉS ISO 22000

Élelmiszer-biztonsági irányítási rendszer

MSZ 28001

Munkahelyi egészségvédelem és biztonság irányítási rendszer